Tuesday, May 01, 2012

DIET PISANG !!!


Salam petang hari pekerja....huhuhu

uuuuwooo banyak betul habuk kat blog aku...berminggu tak update...xde masa la nak menghapdate...hadoi...kadang2 sempat berblog walking untuk beberapa minit jek...selebihnya dok melayan kerenah Mizz Marissa...

she's becomes 6 months.. this week...suke aku...dh bley start makan...dan ku kena rajin2 buat puree, nasik lembik, bubur...kena rajin oke...sebut bab rajin in a last few months...aku sangat la malas....malam pas 'gharib' laki aku kater...(org ganu) terus tido...sebabkan BF kan Mizz Marissa tu...ayat cover kat laki aku nak tdo kan baby...at last dengan aku, aku skali tdo...bila encik hubby tu balik tgh malam kang baru la dikejutkan aku....

so aku dah buleh agak dah....aku dah mmg agak dah...berat aku mmg naik...disebabkan tummy aku yg x la sangat elok kaedahnya...(hahahah sendiri tgk dlm cermin sendiri gelak dan mencebikkan bibir)....aku rasa aku la sorg yang mempunyai perut yg paling burukss...menggeleberrr...euuuwwww...tapi encik hubby kater..takpe dia je yg nak tengok...ofcourse dear!!!...tapi aku tetap rasa tak puas hati...aku pun dengan tak berapa malu pi timbang kat tesco...aku soh hero2 tu letakkan syiling (time aku g tesco dgn deorg pepagi buta)....dan aku memang tak penah beli penimbang letak kat umah...dengan alasan aku takmo timbang hari2 takut tgk berat sendirik naik mencanak2...hmmmphhhh!! memang berat aku dh leveyyyy...hadoiiii...aku tak brapa suke...dan aku mmg tak suke...(tapi diri sendiri yg malas nak xcercise)...

aku penah dengar senaman tummy jek...buat sit up jek....takyah susah2...tp hadoiii tak ade masa la nak sit up bagai, tapi kalo nak seribu dayakan.....urmm urmmm...tapi aku hade terbaca sesuatu...MAKAN PISANG NATURALLY DIET!!! huwaaaaa.......seyeesss....






dan memang dah jadik amalan masyarakat Jepun berkurun2 makan pisang adalah DIET!...giler aku tak tau...patut la masa aku g Jepun dulu berlambak2 jual pisang kat hypermarket deorg...n fresh sgt pulak tu..cantik lagik...dan paling best nya...ade casing utk letak seketul pisang utk bekalan ke office...pisang tu kira nampak cam makanan ruji Jepun pulak...hah satu lagi pisang yg ade kat sana sangat besar.....memang kalo makan 2 ketul utk breakfast mmg kenyang lah...++ susu or yogurt atau a cup of coffee...


so aku berkira2 nak diet hanya makan pisang jek 24 jam boley???!!hahahah....eh..eh tapi diet pisang ni tak bley dengan susu pulak dah...kopi pun tak bley...tp boley bila outside of meal times...huuhuhuu...air paling berkesan adalah plain water....n must be at room temperature...so memang baguslah!!! tapi kalo tak boley dgn susu kiter tukar la dengan hot choc pun best...nnt aku hupdate pasal banana chocolate muffin yeaahh...


so pe lagik pi beli pisang la dearrr....JOMMMMM















No comments:

Post a Comment