Saturday, May 26, 2012

Choclate Banana Muffin

Assalamualaikum....

hai..hai..haiiiiiiii....seperti yg dijanjikan.... lama giler..nak menghapdate...hadoii..tak terurus betul blog aku nih...agaknya kalo ada pingat blog paling jarang di update aku e calon2 nya...hahahah

okeh okeh...sementara Marissa tgh tido baik aku taip laju2....aikkk...aikkk...halah...jage dah dia...tgh dok membebel tu...gimme 20 minitssssss....aiyokkk



oke...sambung....arini nak update choclate banana muffin yg aku buat aritu pukul 4 pagi...hahaha bawak g opis...kol 8.00 pagi dah licin...seme org kater sedap..takto la sebab org yg buat atau resepinya...heheheh

okeh layan bahan2 nya yg sangat senang ittewww

Bahan-bahan:

2/3 pisang masak
125ml vege oil
2 biji telur
100g brown sugar
225g tepung
3x15 ml tbs coco (aku guna vanhalten..sigh..betul ke eja?) + choc emulco sket
1tsp bicarbonate soda

Method: Makes 12

1. preheat oven 180c
2. lecek pisang dgn tangan or mixer tangan anda
3.sambil beating tu masukkan minyak dan telur kemudian gula
4.campurkan tepung dan serbuk coco gaul rata dan masukan dalam aduanan pisang tadi
5.sudukan 3/4 masuk dlm paper cup dan bakar selama 15-20 min atau sampi masak...

** kalo nak sedap sket boleh topping dengan chocchip atau cheese topping pun sedap...
** makan masa panas2 ye...

Sekarang layan gambar2 pulak...nah

Muffin yg tengah mengembang...

lepas masak...bau...oishiii


eurmmmm...tengok pisang yg mengiurkan



Kena paksa makan kol 5 pagi..hahahha









No comments:

Post a Comment