Monday, January 09, 2012

Love to Breast Feed okay...pleaseee

Assalamualaikum mommies!!!!



Okay kali ni nak update pasal BF...dan segala tentang BF....



 
Memandangkan kali ni memang nak Fully BF kan Marissa...so kena gigih dan nak share pengalaman dan akan share pengalaman dengan mommies to be, mommies yg dh bertahun BF, mommies yg baru berjinak2 dgn BF cam aku. (walaupun anak dah 3).....macam sorg Doktor cakap (masa aku g bengkel ibu2 menyusu selama 2 hari)...dia pun anak yg ketiga baru pandai nak FBF...dua anak dia yg sebelum tu...3 months je dh bagi FM...sebab dia set in her mind...susu sikit...susu sikit...sama mcm aku la....so bila dah set kan mind kiter macamtu...macamtu la kluarnya...kater doktor tu la....so...aku dh setkan mind sejak Marissa blum kluar nak FBF dia...aku dh mula beli BP Medela Swing lagik utk kluarkan susu dengan banyaknye....pada aku biarlah pelaburan mahal skali pun sebab nak bagi yg terbaik utk Marissa....

Tapi......

 Rupanya bukan hanya berbekalkan BP yang mahal dapat menjana susu kluar dengan banyak...rupa2nya banyak lagik perkara yg kena pk....yg penting..jiwa dan kepala kena TENANG, HAPPY DAN SABAR...haiiihhh...tu blum masuk...milk booster. milk booster adalah lain2 bagi setiap individu....setengah org kater makan ni makan tu...dapat tambah susu....tapi bagi aku aku mkn semuanya....susu tetap banyak tu jek kluar...tp masih cukup utk keperluan Marissa walaupun everytime pump cuma dapat 2 oz...dan aku pk mungkin setakat ni dia memang minum 2 oz je...so 2 oz la kluar...kalo tgk org lain punya sekali pump haihhh penuh botol kagum betul rasa.jeles pun ada....tapi takpe la...dah rezeki masing2 berbeza2...dan pulak doktor Marissa pun cakap "kalo tgk tuan nya ni dengan berat 5.76kg on her 2nd months....susu mmg cukup"....so aku dh tak risau lagik pasal susu cukup ke tak...

Sekarang....

yang merisaukan aku...cuma stok susu jek yg blum cukup bila aku dh mula naik keje nnt....sekarang dalam deep Freezer cuma ada beberpa oz...aku rase kalo g keje keperluan nih cukup untuk sehari jek....tp bila aku pk balik mmg salah aku...sepatutnya sehari aku kena pump 3x...ni aku cuma pump 1x sehari...mana taknya Marissa every 2 hours akan menyusu...sekali pun aku rasa dah cukup kottt...dan kadang2 bila malas tak pump langsung....hah!!! tu la MALASSS lagik!!"...so mommies kat luar sana macam mane??? in dilema jugak cam aku ke???

Dan...

Sebenarnya aku banyak lagik lack of knowledge tentang BF nih...so kalo ade mommies yg boleh share pengalaman, cabaran dan anything pasal BF i sgt SUDI dan BERTERIMA KASIH....

Kalo....

boleh aku harap naik keje nnt...BOSS aku sangat membantu untuk aku jayakan BREASTFEEDING JOURNEY aku nih....so kalo aku hilang2...n skips any ocassion or event or meeting...please...understand me my boss...n please support me my boss...dan jugak mommies kat luar sana ada bagi tau boss anda tak masa mula2 masuk keje balik pasal BF nih...macam mana nak share citer ngan dia...esp BOSS LELAKI?????





 

1 comment: