Wednesday, December 14, 2011

tiNggi kE rEndAh?

Assalamualaikum..

Urmmmmm.dh nak ujung tahun.so apa yg di pk2 ujung2 tahun nih? Tutup akaun? LHDN? Holiday? Baju sekolah dan seme perkakasan sekolah baru?yuran sekolah tahun depan?(untuk yg ada anak la)..hurm tp aku tau dalam banyak2 benda org yg keje gomen sebok dok pk markah tinggi ke rendah?tinggi ke rendah?

Kalo markah TINGGI=CEMERLANG
tahun depan dapat APC.bley pg interview naik pangkat.oke lah! So thn yg gemilang!!

Tapi..kalo markah RENDAH=TAK CEMERLANG LAH!! hehehhe.
So seme perkara jadi yg sebaliknyelah,

oke.oke..meh aku nk berleter sket so kalo aku la sebagai org bawahan dan aku ade bos.ofkos aku nk bos aku pandang aku very talented person.very energatic person.very.n very.n very.. So on so on etc.etc n bla bla bla.(untuk dapat markah tinggi la)dan paling penting sekali sbg pekerja aku akan jadi kan aku punya jobs tu seronok supaya aku dpt gain bos punya tanggapan yg macamtu.dan aku jugak kena pk keje aku tu niat dgn LILLAH HI TAALA.baru la masa pun tak terbuang.keje tak berkira.bos soh buat itu kita buat itu + buat ini (bukan nak bodek yer).bos balik kol 5.kita balik la kol 5.30.(jgn bos blum balik korunk dh tggu depan punch kad..in certain situation oke.heheheh) so baru la boleh nak dambakan markah yg TINGGI=CEMERLANGGGG.

Tapi..

Kalo korunk dok takat tu jek every year.soh buat minit meeting pun terhegeh2.dgn ayat yg cam sampah.bos korunk pulak nak kena pi perbetui.takdak rasa nak pi blajaq camna cara nak wat minit..ko toksah dok pk la markah TINGGI!..no new improvement.just chit chat with FB,n gigling through the phone.do u think ur bos give u a gewd news?then salahkan bos kater bis itu ini begitu begini.hello guys.just wake up!!pls la korunk bukan melayu ortodoks.or mmg uolz melayu ortodoks?menyalah kan org tentang seme perkara.pls.THINK.TERIMA.MUHASABAH DIRI TU..

Dah skrg nih dok pk nak balas dendm pulak kat bos bila SBPA nak laksana n.year neh!! See.uols mmg melayu ortodoks kan?

Pleaseee.pk la sama2 yer!! Jgn asik nak salah kan bos je.

No comments:

Post a Comment