Sunday, July 21, 2013

Lepaskan Pergi...~Ceritera Yang Lepas~

Assalamualaikum  semua....



Ini Kisah lepas yang belum dikongsi...dikongsi, untuk tatapan dan pengajaran bersama..



Wahhh...3 minggu yang sangat kelam kabut..sangat kucar kacir....sangat tak tentu arah....Ingatkan boleh happy2 terlompat2 merata alam...rupanya sebaliknya pulak yang jadi...lepas dpt tau hal kenaikan aku.

Yer la dalam posting yang lepas...aku dh membebel pasal manusia bernama MELAYU kita yang tanak berubah...owh sekarang ni jadi lagi skali kat aku...dan kali ni memang betul2 menyakitkan hati...dan aku boleh rumuskan yang MANUSIA MELAYU ini memang takkan berubah dan tak akan pernah berubah sampai bila2 pun..(eh cam lirik lagu indon pulak)...


Apa yg jadi kat aku...??? 


Kalo org yg tak rapat dgn aku mungkin deorg akan cakap small matter la...just forget about it...tapi pada aku...perlakuan MELAYU yg teruk tu...dah menjatuhkan air muka aku....so tu yg buat aku rasa sakit hati sangat...padahal penempatan aku di tempat asal adalah disebabkan dia juga...sampai melibatkan campur tangan orang politik...tapi at last dia juga yg gugurkan nama aku macam tu jek....dan sepatutnya dia yg patut malu dengan diri sendiri....umur dah lanjut...rumah dah suruh pergi kubur dah panggil2 mari...tapi masih belum sedar2 diri....dari muda sampai ke tua...kejenya dok mengatur orang...Apa perasaan dia? fikiran dia???
Kalo ikutkan hati mati ikut rasa binasa...kata orang tua2 la...perrumpaan dulu2 yang dipraktikkan sampai sekarang mmg betul....manusia akhir zaman mmg macam tu..tambah pulak dia bergelumang dengan politik kotor yang aku percaya suatu hari nanti akan memakan diri yang empunya diri...aku tak akan sesakali memaafkan dia malah bukan juga mendoakan kebaikan dia...tapi cukup la aku katakan dunia ni KARMA. Allah Maha Berkuasa!! ok stop!

Jadi.....

Bermula dari titik itu...aku akan berhijrah...keluar dari kepompong usang...dan yang pasti aku tidak rugi apa2...hanya mereka yang masih tinggal berada pada takuk yang lama...yang pastinya ketinggalan dan rugi....

Tinggal la segala suka duka aku...pengalaman yang mematangkan aku di situ..dan yang pastinya aku tak kan kembali lagi bekerja di situ.cukup la!....dan cukup la!!....(walaupun rumah, anak, sekolah anak, punca rezeki keluarga masih di sana)...aku cuma mampu berdoa kepada yang punya kuasa...Allah Yang Maha Esa...agar memberi aku kekuatan, kesabaran, memudahkan urusan ku...dalam kerjaya ini...aku masih mahu berkhidmat untuk negara...dan aku masih yakin aku lebih gembira di tempat baru...dan aku REDHA pada semua ketentuan yang telah ditetapkan Allah...

Pesanan aku pada kalian yang tinggal...BERHIJRAH lah...cari la peluang lain jika ada...kerana mereka yang segelintir tidak perlukan kita....mereka boleh hidup tanpa kita pun selama mana yg deorg nak....




Terima Kasih korang...

...dan korang jugak...yg menjadi kesayangan hamba....
(*pix umairah takdak la pulak)
serta lain2....soki, fauzi, kak nab, en.yahya serta nama lain yang tak dapat nak sebut....korang memang best!!

Memang sedey nak tinggal kan...tapi apakan daya...setiap pertemuan ada perpisahan....
sob...sob...sob....T_T...



Tinggal bersama kenangan manis bersama Arwah Pennylena Bt. Saperi (Al-Fatihah untuk beliau)
~sahabat suka duka yang mengharungi pahit manis disini...~
(*.....kalo la awak tau.....*)




No comments:

Post a Comment