Tuesday, January 01, 2013

HAPPY NEW YEAR!!!

ehsan cik GUGEL

Tahun baru datang lagi....pejam celik pejam celik...dah masuk tahun yang lain....terasa cepat sangat masa berlalu sekarang.. Rasanya baru semalam tak update blog aku nih *sigh* (padahal dah berbulan tak hupdate minah oiii) Kalo ikut rasanyer banyak perkara blum lagi habis dibuat.tp banyak jugak la perkara2 yg dh dibuat..yg x rancang pun nk buat pun ada..n bla.bla.bla. So meh aku preview benda yg dh jadi yg blum aku letak kat mana2 page sblm nih pun.eceh.(bajet fames).

~:: OKAY LETS PREVIEW....::~




Peristiwa di bulan pose n raya..1st time buat family gathering di bulan pose.Family En.Kitan (Al-Fatihah untuk tok apak) kat rumah Cik Ala.tahun ni aku raya kat Perak so sempat buat gathering budak2 sekolah menengah aku...gathering yg diatur secara atas talian jek...terima kasih kepada Cikgu Hazlina (budak kelas aku yg jadi cikgu).Ggathering yg julung kali diadakan ni, yg bestnyer bertempat kat sekolah kiterorg...so dapat la mengimbau kenangan zaman sekolah....heheheh






Okay....
Ni gambar pulak anak dara aku...udah besor dah dia...dah 1 tahun 2 bulan.dah macam2 aksi dah dia buleh buat.majuk menjerit.ikut  uncle apis g ronda2...yg paling best...dia dah buleh berjalan,berlari dan sebut NAK  pada semua org bila org pegang benda makan...heheh cik richa.cik richa.jum usyar gaya dia kat bawah nih




okay...ni pulak anak teruna aku punya Graduation Day.haiih! kecik2 6 tahun pun dah ada graduation day...tu la bebudak sekarang. Aku dulu takto pun graduation day tu apa...yg aku tau hari amik sijil tadika kat sekolah. Aku pun tak ingat aku g amik ke tak sijil tadika. Rasa cam tak amik sebab aku g tadika setahun jek masa umur 5 thn. Masa umur 6 thn abah aku dah bawak aku g sekolah dia dan tumpangkan aku dalam darjah 1, kelas yang dia ajor.so...dedulu aku dah masuk PRA-SEKOLAH la kiranya....tapi khas untuk anak cikgu-cikgi jek yer..hehehhe. Untuk gambar sensored kat bawah tu teacher dia buat persembahan utk bebudak tu lagu kat tepian pantai kekonon...dah tu kena la pakai pelampung bagai siap goggle (eh betul ke eja??) pastu  kena la pakai spendar..hadoiii..dah la dewan tu ekon punya la sejuk.menggigil2 si effan nak tunggu turn deorg performed.dah la last skali....sempat sejuk gedik bebudak semua b4 perform.apadaaaa teacher!!


haaaa......yg berkaler2 bagai nih...halah cam la korang taktau...ni la doyan crepe yg sangat la femes tu...aku pun takto la pasai pa DC ni femes nak mampos!..padahal ibarat encik Arai kata.."bek makan deyan jek...susah2 jek buat!!"....alooooo penat tu beb...kena berlenggang dan berkampung depan koli...haiihh...so nak resepi??? aku tau korang nak... sebab kaler dia sangat la menggugat keimanan korang kan...??Walaupun aku post dah lambat sangat dah...tapi korang boleh je buat ganti resepi doyan tu dengan mangga ke manggis ke...eh suka ati korang la...ibarat owner kedai bakery yg aku slalu g beli barang tu cakap "...apa2 perisa pun takpa maaa..."okay2 kalo nak resepi klik cni yer DC CHANTEK dan  Durian Mille Crepe CHANTEK..nama tu aku jek yg bagi..kalo korang gugel confirm la tak kan jumpa...

okay kat bawah ni gambar2 masa MAHA International hari tu...selepas sebok dengan MAHA Peringkat Negeri cam yg penah aku ceritakan b4 nih....so bulan November lepas sebok kat peringkat internaional la sangat....so skali lagik jabatan aku diberi kepercayaan untuk handle PAvillion Negeri.Urusetia masih sama iaitu Pn Umairah Abu Kassim..salute kat dia sebab dia buleh handle the pavillion dgn jayanya...aku cam bese la sebab aku suke hal2 kecantikan nih...so aku ditugaskan utk uruskan landskap pavillion tersebut.

Gilos aku cakap ko...kawasan dah la luas...budget ciput giler....giler aku nak setup tempat tu supaya jadi cam taman kayangan....mana mampu beb!!!kalo tgk pavillion Negeri2 lain toksah cakap...every year mmg deorg ade budget n touch up sket2...dr pondok khemah ada yg dah jadik cam VILLA megah tak terkata...like Negeri Sarawak...perrgghhh mmg grand pavillion dia...dari segi fizikal laaa....every 2 yrs mmg akan ada MAHA ni n pertandingan landskap stp pavillion mmg dipertandingkan..

so tahun ni Negeri Sembilan baru nak terkedek2 buat pavillion yg ala-ala santai so hasil = GAZEBO tepian air terjun...haaa...kawasan landskap besar ya amatttttt!! so target mmg kekonon nak menang tempat pertama dapat tempat ke-7.haiihhh..dah kira bagusla juga...sebab top 10 (org cakap la)tapi bagi aku yg semangat kepasukanan dan nak menang yg tinggi aku tetap tak puas hati!!!..wahhh ni sesi meluahkan perasaan...okay.okay...tengok lah gambar kat bawah nih!!



dan lagi.....


jalan2 sempat jumpa anak Aida Khalida..ntah apa nama dia...jual tudung mak dia..so sempat la aku sambar.selai dua...huhuhu

okay ni pulak...gambar Raja Dyana yg femes(tak la sefemes cam Hanis Zalikha tu) tapi dia dah penah kluar 2 kali kalo tak silap kat mag Dara....kalo korang perasan. Dyana (tiada blog..heeee) juga penah jadi finalist utk model Fareeda..so skrg dia dh kawennnn....cane aku bley kenal dia?? haaa..dulu dia ni makwe adek aku...skrg dah EX la kan...alaa..bebudak pas spm berkawan2..hehhehe time tu dia tak femes sangat..skrg femes oooo..hahhahaha.


abaikan gambar aku yg nmpk gomok ittew!!! yang bestnyer....semua family aku g termasuk mak n abah aku...heheheh...so Pn Dyana dah rasa sangat terharu (eh yeke??)ahaks...okay2...CONGRATS Pn. Dyana n En. Azraf.

okay last but not least...untuk tahun baru yg bakal menjelang...tahun 2012 ditutup dgn sesi berjalan2 bersama family ke JAKARTA...huhuh.kiterorg tak banyak pergi tempat2 menarik...tapi lebih kepada shopping treatment utk diri n family...sementelah my SIL nak shopping utk Little DJE punya barang..so kalo korang berminat sila jengah kat blog deorg dan jugak FB Liltle DJE..kepada moms to be..sesuwei sangat kalo nak beli set tilam kekabu...warna dan design yg sangat menarik....rasa nak beli semua tau.....

okay ni gambar2 nya...




dah...aku rasa dah abis dah benda yang aku nak preview untuk tahun 2012..sejak2 aku tak hupdate lepas raya aritu...so apa pun SELAMAT MENYAMBUT TAHUN 2013. Semoga tahun baru ni memberi banyak peluang untuk kalian mencapai matlamat.azam dan target yg korang buat..diharap juga perjalanan hidup kita di berkati dan dirahmati Allah jua...amiiinnnn

No comments:

Post a Comment