Saturday, March 03, 2012

Rainy oN February

Assalamualaikum....


Gambar dari cik gugel

Bulan Februari dah lepas....ari ni dah setengah jam lagi dah 03.03.12...cepat betul masa berlalu..dah masuk suku tahun pertama tahun 2012. Bulan Feb ni jugak asik hujan aje...mendung.....kelam....matahari sekali sekala jek muncul. kalo ade pun cahaya tak terlalu terang dan cantik...hmmm...

Banyak betul perkara2 sedey yg jadik...yang pertama dan akan dikenang sampai bila2....TOK APAK dah takderk...Al-Fatihah untuk arwah. Cukup seratus hari dari tarikh angah kawen...sempat jugak dia tgk cucu kesayangan dia kawen. Yang sedey lagi bila dia pergi anak2 dan cucu2 tak sempat ada kat keliling dia...cuma doc dan cik ala yg ade.. tu pun dihujung kaki...dia pergi dengan sakit yang tak tertanggung agaknya...tapi gagahkan jugak diri untuk hidup...kat hospital selepas doc x-ray...doc sah kan usus keciknya dah pecah..pakngah kater...sebab tak makan...asid dalam perut tu dah menghakis usus tu sendiri...akhir hayat arwah...badannya sangat kurus cuma tinggal tulang dan kulit...sebab tanak makan...makan pun cuma sikit...kurang minum air hanya minum kopi...doc cakap lagi air dah takder dalam badan...

ada cucu doktor pun tak dapat nak buat apa2...semua kententuan Ilahi...sebab TOK APAK juga sangat keras hati....ajak duduk kat umah mak...tanak..ajak duduk umah alang jan pun tanak...ajak duduk umah acu joi...lagi la...dia kater biar aku duduk kat umah tu....aku nak mati kat sana kata arwah...aku sempat tengok arwah malam aku sampai sebelum kebumi esok pagi...dan sedekah surah Yassen 2x...bawak dan tgk dia sampai dikebumi...camtu jugak anak2 aku...kecali Marissa la...Alhamdulillah budak2 takderk pape...sempat irffan tanya kenapa tok nek mati...aku jawap Allah sayangkan dia...dan dia tak banyak soal bila tengok arwah dikebumikan...tapi budak2 apa yang dia tau...cuma tengok dan lihat kenapa semua org nangis.....kenapa semua org bersedey...kenapa kiter tak boleh suka suki....

Sekarang tinggal TOK MAK sorang diri...nak tak nak kena duduk la umah anak2...umah cucu dia ni...tu pun kalo dia nak...sepanjang hayat tak penah berpisah cuma ade sekejap dulu kot masa kejadian 13 Mei...harap tok mak dapat tabah kan hati mengharungi sisa2 hidup tanpa suami.....aissshhhhh...sedey la....

Lain2 perkara dan kejadian...staff aku accident masih MC lg...husband staff aku skrg dh ada kat CCU....blood poisoning asalnya....hmmm....aku harap dan berdoa...semua yg terlibat dengan kejadian duka bulan Februari ni tabahkan la hati...kuatkan la semangat....kerana yang Kekal hanyalah Tuhan yang Maha Esa, Allah S.W.T


No comments:

Post a Comment