Friday, August 05, 2011

SaLam RamaDhaN...1432 H.


SUNDAY, JULY 31, BY NASA astronaut Ron Garan
Alhamdulillah.... dah masuk bulan Ramadhan,bulan mulia utk menambah amal ibadat....kalo tgk gambo kat atas tu cantiknye anak bulan...harap ibadah aku untuk thn ni pun dapat cantik jugak macam anak bulan tu....

hmmm...dibulan yang mulia ni banyak aktiviti dan perkara-perkara yg nak dibuat : 

- first things first mesti la TEMPAH KUIH RAYA....check :: heheheh ni aku dh tempah beberapa kuih yg sedap2 blake...tp tanak membazir sgt thn nih...harap tempahan yg dh dibuat tu tambah lain2 utk makanan saje tak lebih RM 500 (ni termasuk la bekaln utk mak mentua n mak sendiri punya)

- the 2nd priority...of coz BAJU RAYA KIDZ yg dua org tu...blum beli lagik...haaiisshhh...harap dapat beli b4 nak raye nih...heheheh..yer la aku perut dah berat tak larat nak shopping2...kalo tak dah lame aku gerak g KL cari area SOGO n garenti baju cantik2 dan murah....ni kena tggu driver la jawabnya nak bawak kan

- the 3rd one...PREPARATION FOR DELIVER :: ni banyak benda nak kena sedia termasuk la baby n mummy baby..dh cam nak bersalin yg sulung pulak rase...sebab barang2 banyak dah takderk.kecuali barang yg besar2 sprt buaian yg ade 2 sape NAK satu???..walker dh ade...stroller nak kena tgk balik...baby seater pun nak kena beli baru...aissshhh cost tu...yg lain2...baju2 baby n toiletries dia plus brgan berpantang aku...since pantang kali nih pun nak kena balik PERAK...so...too many thing nak kena packing n list down..takut ade tertinggal....nnt bila smpi sana kena pulak beli lagik...kan membazir...

setakat nih aku rase tu jek paling utama...yg lain2 termasuk baju aku ngan hubby blakang criter la...sebenarnya penting jugak...of coz la darlingg...mummy pun nak melaram jugak walaupun perut memboyot nih XD...




copy paste gambar kak hanieliza
gambar dr google
pilih-pilih....


semua penting-penting belaka lah....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment